Resa med utmattningssyndrom


Hemma från semestern igen. Värmeböljan i Sydeuropa nådde även mig. Jag har aldrig badat så här mycket i vuxen ålder. Lyckades skada axeln i en kollision mellan mig, en våg och en luftmadrass. Hoppas det rättar till sig snart. 

Ibland var det faktiskt för varmt. 37-40 grader på dagarna blir inte behagligt. Trettio grader mitt i natten är också varmt... Men bara att dricka mycket och hålla sig sval, så har det gått bra. 

Ibland har jag haft huvudvärk och behövt sova extra. Men det har ändå känts okej. Jag har deltagit i mer än jag avstått. Känns som en seger.

 Internet har fungerat utomordentligt dåligt. Vilket var positivt, eftersom vi då var tvungna att umgås med varandra. Jag älskar semesterlivet. Särskilt hotellsemestrar! Enkelheten är eftersträvansvärd. 

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag är imponerad! Värme och allt , hade aldrig gått för mig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För mig har det känts totalt omöjligt flera år i rad så det kommer nog att bli bättre för dig också, kanske redan nästa sommar. Håller tummarna för det.
      Kram!

      Radera
  2. Började läsa din blogg för ett tag sen. Den ger mig så mycket peppning och verktyg! Jag har själv precis börjat ta mig upp ur en utmattningsdepression. Har dock fått ett bakslag. Vill bara sitta hemma o titta på tv och behöver sova mer än 12 timmar per dygn. Kan du skriva mer om hur du tagit dig igenom dessa svackor?
    Kram från Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Julia!
      Jag har tagit mig igenom mina svackor genom att sova när jag är trött, äta på bestämda tider och försöka få lite frisk luft varje dag. Ungefär så. Inga krav på någonting, utan bara fokus på att vila och läka kroppen. Behöver du sova mer än tolv timmar per dag ska du antagligen göra det. Vi är många som sovit länge länge, men till slut (efter månader eller år) har vi blivit piggare, så sakteliga.

      (under förutsättning att du inte sover för att undvika saker som hör livet till, då behöver du antagligen mer hjälp att läka depressionen. Det är inte enkelt detta och känner du minsta tvekan kring vad du borde göra så rekommenderar jag dig att kontakta din läkare.)

      Tack för dina fina ord, härligt att höra att bloggen hjälper dig så mycket!
      Kram

      Radera
  3. Välkommen hem till kyla och regn..😄
    Beundransvärt att klara de temperaturerna, jag kroknar redan runt 30-strecket. Jag är också nöjd med min borta-semestervecka, var lagom aktiv. Klapp på axeln till oss båda!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen klapp på axeln till oss och alla andra som klarar av de här semesterveckorna när rutinerna raseras. Det är inte bara enkelt.

      Men jag ska säga att det var för varmt. Tyckte alla, även de som arbetade där. Ingen klarar av de temperaturerna.

      Nu känns det mer lagom med sådär 18 grader och växlande molnighet. ;)
      Kram

      Radera