Progress


I januari i år skrev jag om årets ord. Ett ledord som skulle följa mig på färden genom 2017. Progress. Utveckling alltså. En känsla av att våga ta ett litet steg framåt när jag egentligen inte vågar. Nu gör jag just en sådan sak.

Jag är på väg med mitt yngsta lilla hjärta och bor på hotell, medan mitt andra lilla hjärta är på sommarläger på annan ort. Det är premiär för att sova borta från familjen i en hel vecka i sträck, på luftmadrass, i en skolsal med kompisarna. Så det kändes tryggt att vi följde efter, lite på avstånd. 

För mig är det också en utmaning. Bo på annan ort, med fullt ansvar för barnen, medan mitt största hjärta, maken alltså, är hemma och jobbar. Nån måste ju betala också! 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en jättefin vecka med lagom många utmaningar.
    <3<3<3.
    Det tar alltid extra energi att resa,uppleva nya saker och få många nya intryck att hantera och sortera.
    Vad härligt att du tar ett steg till.Jag tror att du vågar<3.
    Njut av nuet.
    Var rädd om dig!
    Kram från
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag vågade. Det gick bra. Inte perfekt, men bra. Och det är gott nog.
      Hoppas din vecka också varit bra.
      Kram!

      Radera