Drömmar kan gå i uppfyllelse


En brygga, som är så mycket mer än en brygga. Både minne och framtidsdröm...


En gång för länge sedan, när man fick tjocka kataloger, med blankt glossigt papper, från resebyråerna, då hittade jag en så vacker bild. Det var en ojämn träbrygga som gick rakt ut i det blågröna vattnet, i Medelhavet. Den där bilden gjorde intryck på mig. Det blev som en målbild. Dit vill jag.



Tro det eller ej, men jag kom dit. För några år sedan var jag där med mina finaste. Vi älskade den vita stranden, det gästvänliga området, poolerna, maten. Alltihop var så mysigt och vi har bara så fina minnen därifrån. Så nu har vi bestämt oss för att åka dit igen. Vi har sparat och verkligen sett fram emot den här resan, så nu hoppas jag att det blir bra. Vi har ju utmattningen med oss också, som en självinbjuden, ovälkommen snyltgäst... I morgon åker vi!


7 kommentarer:

  1. Ha det bäst❤❤❤
    Njut av din resa med din familj.
    Det kommer bli bra.
    Kram från
    Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har haft det jättebra. Så fina minnen även från denna resa.
      Kram

      Radera
  2. Önskar dig en toppenresa! Man måste leva också!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina. Det blev en jättefin resa, många fina minnen att ta tillvara på när allt annat blir för jobbigt. För visst måste man leva också.
      Kram

      Radera
  3. Underbart och inspirerande! Way to go!

    SvaraRadera