The best things in life

Denna kudde fick jag av maken för några år sedan, lite solkig numera pga välanvänd.
Men så bra present till sin uttröttade fru, en fin kudde att vila på!

Jag blev helt ledig idag. Ledig från sällskap alltså! Hade en mängd planer på saker jag ville passa på att göra. Som utomhusyoga, med tillhörande fika på caféet, i skogen, efteråt. Eller strandpromenad, med sushi i fikakorgen. Jag tänkte att jag skulle hinna med att ringa en god vän också, för att prata utan att bli avbruten. (Med barn i huset är det osannolikt svårt) Sen behövde jag åka med bilen till verkstaden och så den lilla detaljen, som inte går att bortse ifrån, nämligen att sova.

Vis av erfarenhet började jag med sömnen. Vilket var klokt, men synd. Jag sov bort hela förmiddagen, åt lunch, hemma pga orkade verkligen inte gå någonstans och sen dåsade jag bort eftermiddagen i soffan. Välbehövligt och skönt på sitt sätt. Men. Hade ju varit fint att komma ut också. Det får bli en annan gång.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt att vara helt ensam och kunna få vila. Är lite nervös över just det inför varje sommar. Att aldrig kunna få vara själv och ladda. Jaja det löser sig nog.
    Blir tyvärr väldigt sällan jag kommenterar då det inte funkar att kommentera från mobilen. Läser dock varje dag och känner mig stärkt av det du skriver. Som att jag har en hemlig kompis :)
    Hoppas du får en bra midsommar!
    Kram
    Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt bästa trick för att få vila är att tvinga in barnen på sina rum och så säger jag, nu kollar ni på iPad/telefon eller läser en bok i en timme. Det funkar varje gång! ;)

      Vad härligt att du är här varenda dag och läser, så roligt att höra. Känner igen det där med mobilläsning, att det inte funkar att kommentera så bra. Men kul att du tog dig tid idag! Vad fint att jag får vara din hemliga kompis, det är jag så gärna<3
      Kram och glad midsommar till dig också!

      Radera
  2. Vilken klok kropp du har😆
    Känner igen viljan att passa på att göra saker när man är ensam, men oftare nu för tiden passar jag på att lata mig i såna lägen, för det är svårt med folk runt sig. Jag har ju gott om möjligheter att ta det lugnt utan barn hemma och med en man som reser en hel del, det är så mycket svårare med huset fullt...
    Vi ska ha midsommar hemma i år med stamgänget på 10 vuxna. Det har tagit två veckor av pytteförberedelser varje dag för att inte överbelasta orken. Helst hade jag velat göra mer åt gången, men har hållit mig själv i strama tyglar för att det ska funka. Tur att man har många års planerande liv i ryggsäcken...😊
    Glad midsommar!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, klok är den, om man bara lyssnar!

      Var roligt det låter med midsommarfest, men känner igen det där med låååånga förberedelser. Vi ska ha födelsedagsfest här idag och jag har hållit på med olika smådetaljer i över en vecka för att slippa allt på en gång. Hoppas du får det trevligt och en glad midsommar till dig också! Kram<3

      Radera