Fem dagar, trötthet och invänjningsperiod

Nu har sommarlovet pågått i fem dagar. Jag är så trött. Sömnig och hjärntrött. Inte på grund av lovet eller de hemmavarande barnen, i sig. Utan mer på grund av de ändrade förhållandena. Nya rutiner. Folk att förhålla sig till, liksom. Telefoner som ringer. Mat som ska lagas. Och handlas. Ljud helt enkelt. En del extra aktiviteter blir också ofrånkomligt. 

Samtidigt har jag mina behandlare att träffa. Det tycker jag i grunden är en bra idé. Att hålla kontakt med någon av dem i veckan så länge det går, för att minimera glappet mellan före och efter sommaren. Nåt år har det blivit uppåt tre månader och det är för länge. 

Men nu när jag ska iväg känner jag mig bara trött. 

Tänker att kroppen och hjärnan behöver tid att vänja sig. 

Som vanligt. Tid. Tålamod. Andas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar